top of page
Search

חלומות כסופים: יש דבר כזה תכשיט מכסף טהור?

Updated: Jul 8, 2021

מדובר בשאלה שחזרה על עצמה המון פעמים: האם התכשיטים שלכם מכסף טהור? אז אנחנו בכתבה חדשה, שמחים לנפץ את המיתוס אולי הכי גדול בעולם התכשיטים.

נו בקיצור, יש דבר כזה תכשיט מכסף טהור?

לא בדיוק. כסף טהור (100% כסף) הוא חומר רך שכמעט אי אפשר לעצב ממנו תכשיטים.


אז מאיזה סוג כסף מייצרים תכשיטים?

את חומר הכסף משלבים עם מתכת אחרת והופכים אותו בעצם לחומר חדש וקשה, שמתאים לעיצוב תכשיט. החומר החדש נקרא כסף סטרלינג 925, והוא מורכב מ92.5% כסף טהור ומ7.5% מתכת אחרת (בדרך כלל נחושת).


תכשיטי כסף משחירים?

כן. תכשיטים בצבע כסף שלא משחירים, בדרך כלל עשויים מחומר שנקרא פלדת אל-חלד, וזה לא כסף.... תכשיטי כסף משחירים עם הזמן בגלל תהליך ההתחמצנות (מגע עם האוויר) אבל זה תלוי גם באופן אחסון התכשיט, וברמת החומציות של הגוף שלנו. החדשות הטובות הן שיש דרך פשוטה מאוד לנקות אותם!


איך מנקים תכשיט כסף?

  • אפשר להבריק את התכשיט עם מטלית בד מיוחדת לניקוי תכשיטי כסף (אנחנו מספקים מטלית כזו בכל קניה)

  • למכורות תכשיטי כסף, אנחנו ממליצים לקנות נוזל הברקה מיוחד. מדובר בנוזל שטובלים בו את התכשיט לחצי דקה-דקה ולאחר מכן שוטפים במים ומייבשים בנייר מגבת. הנוזל מנקה מקומות שהמטלית לא יכולה להגיע אליהם, ולכן מומלץ לרכוש אותו במידה ויש לכן שרשראות, או פשוט הרבה תכשיטים.

  • רצוי לא לאחסן את התכשיט עם תכשיט ממתכות אחרות (במיוחד לא גולדפילד), כי הוא עשוי להאיץ את תהליך ההשחרה. מומלץ לשמור את התכשיט בקופסת האריזה שלנו, או במקום יבש וסגור אחר.

פוסט המשך: איך מנקים תכשיטי גולדפילד? קראי את הכתבה הבאה


58 views0 comments

Glass Artist & Jewelry Designer

bottom of page